Volkswagen 411 - перший народний автомобільУ цьому році Volkswagen відзначає ювілей, хоча сам ювіляр відомий не настільки широко: минуло сорок років відтоді, як VW 411 вперше був представлений публіці. На той момент це була найпотужніша модель у лінійці автомобілів Volkswagen. Під час презентації в 1968 році були присутні близько 200 представників ЗМІ. За кілька днів до прем’єри журналісти отримали можливість протестувати VW 411 на новому полігоні Volkswagen в Ера-Лес, Німеччина. До моменту припинення випуску в липні 1974 року німецька компанія виробила 367 728 автомобілів VW 411, з них 416 машин в даний час зареєстровані як “легенди світового автомобілебудування”.

Рекламна кампанія цієї моделі проходила під слоганом: “Таких Volkswagen ще не бувало”. І це була правда, VW 411 (Type 4) став першим “народним автомобілем” з несучим кузовом, чотирма дверима і збільшеним внутрішнім простором. Крім того, колісна база новинки перевершувала по довжині колісну базу моделі Beetle.

Встановлений у кормі новий опозитний двигун з повітряним охолодженням об’ємом 1,6 л і потужністю 68 кінських сил відрізнявся надійністю у тривалих поїздках на граничних швидкісних режимах: 145 км / год, які розвивав автомобіль, гідний результат на ті часи. Шасі зі стійками Мак-Ферсон спереду і розрізним Двошарнірна заднім мостом гарантували стабільну поведінку автомобіля на дорозі. VW 411 поставлявся в двох комплектаціях: Normal і L. “Атлет з Вольфсбурга” пропонував своїм покупцям місткий і досить комфортабельний салон, місткі багажні відділення в передній і задній частинах автомобіля загальним обсягом 570 л і навіть автоматичну коробку передач (опціонально). Ціна на VW 411 варіювалася від 7770 до 9285 німецьких марок.

Рекламна кампанія цієї моделі проходила під слоганом: “Таких Volkswagen ще не бувало” »

Розробка лінійки моделей Type 4 почалася в 1962 році. За перші чотири роки виробництва планувалося реалізувати більше 800 000 автомобілів за умови щоденного виробництва 1000 одиниць. У порівнянні з VW 1500/1600, які випускалися з 1961 року, нова модель відрізнялася великими габаритами і кращим оснащенням. VW 411 позиціонувався як середньорозмірний автомобіль, що було кроком вперед у порівнянні з Beetle і Type 3.

Мета, яку переслідувало керівництво Volkswagen, стало збільшення сфери свого впливу на ринку шляхом розширення лінійки моделей. Внаслідок цього рішення акцент в рекламі автомобіля був зроблений на наявність технологічних інновацій, комфорті, а також на таких характерних для автомобілів Volkswagen особливостях як економічність, а також висока якість збірки і технічного обслуговування. До речі, з 1969 року VW 411 почали випускати на заводі в Південній Африці.

Спочатку, як тільки з’явилися перші товарні партії автомобілів в 1968 році і дилери компанії, і журналісти, і перші покупці позитивно поставилися до нової моделі. Проте в процесі експлуатації були виявлені недоробки в конструкції механізму зчеплення.

Несприятливі відгуки в пресі позначилися на обсягах продажів. Як правило, клієнти скаржилися на занадто гучний двигун, погану звукоізоляцію при їзді і обмежену потужність двигуна. Також громадськість визнала неестетичним дизайн передньої частини автомобіля. Більше 80% покупців VW 411 спочатку вже були власниками інших машин марки Volkswagen. Нової моделі не вдалося залучити достатньої уваги нових клієнтів. У результаті завод був змушений знизити виробництво “чотиреста одинадцятий” до 75 одиниць на день.

У лінійці моделей 1970 компанія представила вдосконалену версію VW 411 – VW 411 E. C допомогою електронної системи вприскування палива вдалося збільшити потужність двигуна до 80 к.с. Фронтальна частина кузова також була перероблена. VW 411 E Variant мав ще більш місткими багажними відділеннями, і дуже скоро обсяги продажів універсалу в два рази перевищили результати “звичайного” VW 411. У 1971 році почалися поставки Type 4 в США, відсоток проданих машин (близько 40%) перевершив всі очікування. У 1972 році була випущена модернізована версія з індексом VW 412. Виробництво Type 4 на заводі у Вольфсбурзі тривало аж до 1973 року, потім воно було перенесено в Зальцгиттер, а рік потому модель перестали випускати.

Хоча VW 411/412 і не став рекордсменом продажів, він зайняв гідне місце в історії марки Volkswagen – це був останній легковий автомобіль (не рахуючи мікроавтобусів і “Жука”) з двигуном повітряного охолодження і заднемоторной компонуванням. Серія Type 4, звичайно ж, не забута, модель-прототип EA 142 1966 демонструється відвідувачам автомузея у Вольфсбурзі, а з 2005 року шанувальники Type 4 як у Німеччині, так і в інших країнах, представляють свої раритетні екземпляри на виставці Techno Classica, повідомляє виробник.

джерело: dni.ru