Основною метою, яку переслідує асоціація українських автовиробників “Укравтопром”, ініціюючи проведення спеціального розслідування щодо імпорту автомобілів з об’ємом двигуна від 1 до 2,2 л, є не введення захисного мита, а створення умов для приходу в Україну світових автовиробників, заявив виконавчий директор асоціації Юхим Хазан.
“Я хочу підкреслити, що наша мета – не введення захисного мита або квот. Ми хочемо створити умови, за яких сюди прийдуть світові виробники зі своїми технологіями, модельним рядом, високим рівнем виробництва, що дозволить завантажити потужності наших підприємств. Нехай вони створюють свої потужності , але там будуть працювати українські робітники, отримувати зарплату, платити податки в бюджет “, – сказав він в інтерв’ю агентству” Інтерфакс-Україна “.

Він нагадав, що результатом квотування імпорту автомобілів з об’ємом двигуна до 1,5 л з Росії, яке діяло в Україні з 2002 по 2006 рік, стала реалізація в Україні проектів з виробництва автомобілів ВАЗ.

“А після розміщення такого виробництва на території України квота вже й не вибиралася, тому що вона стала не потрібна. Тому і зараз ми говоримо про створення умов для приходу іноземних виробників”, – додав Е.Хазан.

Він зазначив, що в період кризи 2008-2009 рр.. всі автовиробничу країни підтримали свій автопром прямими інвестиціями та програмами стимулювання ринку, тоді як в Україні не були прийняті ніякі захисні або активізують ринок заходи.

“Ситуація на наших підприємствах погіршилася – адже якщо з 2000 року відзначався динамічне зростання автовиробництва, то в 2009 році воно скоротилося на 80%, з заводів були звільнені 30 тис. працівників. Сьогодні потужності завантажені не більше ніж на 20%”, – сказав Е . Хазан.

Тому, за його словами, учасники асоціації – “ЗАЗ”, “Єврокар” і Кременчуцький автоскладальний завод – звернулися в асоціацію з проханням ініціювати спецрозслідування, в рамках якого буде дана оцінка ситуації, яка склалася на автомобільному ринку України.

Коментуючи заяву ВААІД про те, що з введенням мит автомобілі можуть подорожчати (як приклад наводиться подорожчання на суму мита 34% плюс ПДВ = 40%), Е.Хазан зазначив, що говорити сьогодні про конкретне подорожчанні некоректно.

“Ми сьогодні не знаємо, чи прийме рішення Комісія (Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі – ІФ) про проведення розслідування. Якщо візьме, то чи будуть введені попередні заходи в період проведення розслідування (а це до 270 днів), буде це мито або квота – ніхто не знає, тому говорити, наскільки подорожчає автомобіль, некоректно “, – зазначив виконавчий директор асоціації.

При цьому він додав, що автомобілі і так постійно дорожчають з урахуванням зростання цін на сировину, матеріали, компоненти, збільшенням витрат на оплату праці.

“Якби в Україні почалося масове виробництво автомобілів, то і подорожчання нас не торкнулося б”, – вважає він, нагадуючи, що розслідування стосуватиметься не всіх автомобілів, а тільки з об’ємом двигуна понад 1 л і до 2,2 л.

За його даними, основними постачальниками в Україну таких автомобілів з об’ємом двигуна понад 1 л і до 1,5 л (станом на кінець березня поточного року) є Південна Корея і Німеччина (лідери), Китай, Іспанія, Румунія, Узбекистан, Японія; з двигунами до 2,2 л – Росія, Німеччина, Японія.

Е.Хазан додав, що Міністерство економічного розвитку і торгівлі вже тричі відмовляло асоціації в порушенні розслідування, вважаючи недостатніми приводяться підстави.

“Але ми знайшли додаткові аргументи, в тому числі зростання співвідношення між імпортом та внутрішнім виробництвом, і минулої п’ятниці подали заяву. Якщо знову відмовлять, будемо звертатися ще і ще. Україна може нічого не виробляти – все завозити, але люди повинні десь працювати, інакше в країні почнуться зовсім інші процеси “, – зазначає Е.Хазан.

При цьому він підкреслив, що називати заводи українського автопрому “автоскладальними” некоректно, оскільки на багатьох із них вже створено повний цикл виробництва.

“ЗАЗ, КрАЗ – це заводи з повним виробництвом (включаючи штампування), той же” Богдан “- це повноцінне виробництво, адже продукція поставляється на експорт, і” Єврокар “вже зварює, фарбує і збирає автомобілі! Звичайно, десь треба робити штампування, розвивати агрегатний виробництво, але ми сьогодні проходимо всі ті стадії, які проходили всі країни-автовиробники “, – підкреслює виконавчий директор.

Відповідаючи на запитання про можливу негативної реакції ЄС у разі введення обмежень імпорту автомобілів. Е.Хазан зазначив, що в кризовий час, коли світові автовиробники підтримували автопром будь-якими методами, “ніхто не дивився, чи відповідає це вимогам СОТ чи ЄС”.

“Заяви можна робити будь-які, але ті ж Німеччина, Італія, Франція захистили свій автопром, зробивши для цього все, включаючи пряму підтримку”, – підкреслив Е.Хазан.

Як повідомлялося, асоціація “Укравтопром” звернулася із заявою до Міністерства економічного розвитку і торгівлі про порушення та проведення спеціального розслідування щодо імпорту в Україну легкових автомобілів з об’ємом двигуна більше 1000 куб. см і до 2200 куб. см.

У свою чергу, Всеукраїнська асоціація автоімпортерів і дилерів (ВААІД) вважає, що введення обмежень призведе до 40%-ому подорожчання автомобілів, що зробить автомобілі недоступними для пересічного споживача.

За інф. “Інтерфакс Україна”