У США тінейджерам заборонять сідати за кермоАмериканці, у яких водити машину дозволено з 14 років, підвели підсумки власної ліберальності. Агентство Associated Press оприлюднило результати дослідження, проведеного американською страховою компанією State Farm Mutual Automobile Insurance Co. Американці дослідили кількість ДТП в період з 2000 по 2005 р. і з’ясували, що більше половини всіх аварій у США відбувається за участю тинейджерів, причому близько 54% гине в якості пасажирів водіїв-тінейджерів.

За цей час у дорожніх аваріях постраждало понад 2,5 мільйона дітей у віці від 8 до 17 років, з них 9807 загинули. Основний відсоток таких аварій трапляється на вихідних, головними причинами виступають порушення швидкісного режиму, непристебнуті ремені безпеки, вживання алкоголю за кермом. Американські дослідники – вельми несвоєчасно – дійшли висновку, що ризик ДТП за участю 16-19-річного водія вдвічі більше, ніж 25-річного. Ось і задумалися американці після цього: може, все-таки підвищити віковий ценз? Допустимим віком для управління автомобілем для всіх зробити 16 років. А то зараз у дев’яти штатах США водити машину дозволено з 14 років, як мінімум в 30 штатах – з 15 років, в інших за кермо пускають з 16 років.

Росія останнім часом проводить посилені реформи у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, і про зниження вікової планки для початківців водіїв мови не йде. Проте моторошних прикладів дитячої аварійності у нас теж достатньо. У Москві, наприклад, “золота молодь” ночами заполоняє дороги, абсолютно безкарно катаючись по Кутузовському, Воробйовим горах і по МКАД. У провінції по путівцях на “копійках” і мотоциклах розсікають і ламають собі шию неповнолітні підлітки.

Більшість російських страховиків “дитячу” статистику воліють не вести. Як правило, вони ведуть статистику за марками збиткових автомобілів, за фінансовими ризиками, за збитковими категоріям водіїв, по шахраям і т. д. – з усього, що має статистично значущий вплив на збитковість портфеля. Даішники вікову статистику теж поки не ведуть – не така вже нагальна проблема. Досить високий поріг – за кермо в Росії дозволено сідати з 18 років – дозволяє поки тримати такі ДТП на більш-менш пристойному рівні. За оцінкою першого заступника генерального директора СГ “Межрегионгарант” Дмитра Климова, випадки за участю неповнолітніх осіб досить рідкісні і в загальній кількості ДТП зараз займають не більше 1-2%.

Як розповідає Д. Клімов, подібні аварії відбуваються, як правило, за таких обставин. По-перше, підлітки купують у складчину бувалий автомобіль і їздять на ньому по дворах, іноді виїжджаючи на великі вулиці, де і потрапляють в аварії. Причиною ДТП при цьому стає не тільки відсутність відпрацьованих навичок водіння, каже експерт, але і жалюгідний технічний стан автомобіля, іноді все посилюється прийомом алкоголю. По-друге, досить поширена ситуація, коли підпилий батько передає кермо своєму неповнолітньому синові.

Наприклад, кілька років тому була страшна аварія, розповідає Д. Клімов, у глави сімейства було четверо синів, старшому 15, молодшому шість. Вони поїхали на автомобілі батька на риболовлю (справа була в Тульській області), по дорозі у автомобіля, мабуть, заклинило рульове управління і він в’їхав під зустрічний КамАЗ, всі діти загинули на місці …

Періодично виникають розмови про те, щоб дозволити росіянам сідати за кермо починаючи з 15-16 років, однак, судячи з усього, до цього ми будемо йти ще довго і, швидше за все, зовсім не прийду. І зараз страховики до недосвідченим водіям ставляться вкрай насторожено, адже, як показує статистика, найбільш збитковими страхувальниками є молоді водії. Наприклад, в ОСАГО водіям, які не досягли 22-річного віку, присвоюється підвищувальний коефіцієнт, по КАСКО більшість компаній також підвищує тариф для страхувальників, що не переступили 25-річний рубіж. “Це все має під собою певний грунт: молоді водії відрізняються агресивним стилем їзди, який у сукупності зі слабкими навичками управління і призводить до частих аварій, – коментує Д. Клімов. – Що ж говорити про 15-річних? Очевидно, що аварійність на російських дорогах, якщо знизити вікову “планку” водіїв, зросте “.

“Те, що на Заході люди можуть керувати авто після досягнення 15 років, для РФ є непріменітельной практикою, – констатує експерт. – Перш ніж вводити будь-яке нововведення, необхідно чітко розуміти, для чого це робиться. У даному випадку це не тільки не має ніякої практичної користі, але є відверто небезпечним. На російських дорогах, по суті, панує хаос – погана якість доріг, нечіткість розмітки, неадекватність установки дорожніх знаків, низька культура водіння великої частки водіїв і т. д. У таких умовах “випускати” на дорогу підлітків, які не досягли 18-річного віку, є абсурдом “.

джерело: auto-most.ru