У Росії встановлять ліміт на збірку іномарокМинулого тижня Комітет економічного розвитку, промислової політики і торгівлі (КЕРППіТ) при уряді Санкт-Петербурга затвердив проект об’єднаної санітарно-захисної зони для промзони “Шушари-2″. Згідно технології виробництва, яка буде використовуватися автозаводами на території “Шушари-2″, сукупний можливий обсяг випуску автомобілів складе не більше 500 000 штук на рік. Чиновники кажуть, що цей обсяг не дозволить перевищити допустиму концентрацію викидаються в повітря шкідливих речовин: двоокису азоту і етилбензолу. Так, максимальний викид етилбензолу повинен становити 10,5 грама в секунду, що, на думку чиновників, в перерахунку на продуктивність складає 500 000 автомобілів на рік.

Уряд В. Матвієнко потурбувалося екологією Екологія в Росії найважливіше! Основа забруднення повітря в Пітері – автотранспортВознікшая екологічна ініціатива стала досить несподіваною для всіх. Нагадаємо, що на сьогоднішній день в селищі Шушари Ленінградської області заявлені наступні обсяги виробництва автомобілів на 2010 рік. Toyota: 110 тис. на рік з подальшим розширенням до 200-300 тис. на рік. Крім того, Toyota заявляла, що розглядає можливість будівництва другого заводу в Росії. General Motors: 70 тис. автомобілів також з можливим збільшенням потужностей, плюс американці також заявляли про можливість будівництва ще одного автозаводу в Росії. Suzuki: 50 тис. автомобілів на рік. Потрібно додати, що в Шушарах також ведеться будівництво величезної кількості підприємств з виробництва автокомплектуючих.

Експерти з подивом сприйняли нововведення пітерського уряду, який так жадало приходу іноземних інвесторів і збиралося перетворити Санкт-Петербург в “новий Детройт”. Поки сумарні заявлені обсяги укладаються в цифру 500 тисяч на рік, але ж автовиробники, що працюють в Шушарах (GM, Toyota), збиралися як мінімум розширювати виробництво і як максимум – закласти по ще одному заводу. Для цього автокомпанії зараз вкладають величезні гроші у налагодження логістичної інфраструктури, проводять дороги та інженерні комунікації, будують портові термінали. Тепер виходить, що якщо автовиробники захочуть розширити потужності в Росії, їм залишиться два варіанти: це або придбання діючого автозаводу, або будівництво іншого в новому місці. В обох цих випадках організовувати всю супутню автозаводу складну інфраструктуру доведеться заново.

Дійсні причини, що змусили уряд В. Матвієнко піти на загороджувальні заходи, покриті мороком. Можливо, іноземців таким заходами намагаються “розвести” на нові інвестиції. Наприклад, змусити розпочати співпрацю з іншими російськими автомобільними підприємствами, що мають непоганий потенціал для збірки іномарок: “Автотор”, “ІжАвто” та ін Не виключено, що мова йде про лобі російських автозаводів, які до 2010 року хочуть утримати свою частку ринку. За прогнозом Pricewaterhouse, загальний обсяг виробництва автомобілів у Росії до 2010 року повинен скласти 2,5 млн автомобілів на рік і вирости за рахунок, в першу чергу, іноземних складальних виробництв. Шушарскій кластер, де почали виробництво лідери російського ринку продажів, компанії Toyota і General Motors, на сьогоднішній день вважається найсильнішим, а значить, небезпечним. Промкластери практично з нуля формуються зараз і в інших районах, наприклад, в Калузі автопідприємств буде не менше (VW, Peugeot Citroen, Volvo та ін) і обсяги теж заявлені немаленькі (сумарно близько 500 тис. штук), але там обласне уряд поки інвесторами дорожить.

GM і Toyota коментувати нові санітарні норми не стали, хоча введення обмежень на виробництво їм навряд чи могло сподобатися. Практично всі топ-менеджери іноземних автоконцернів на відкриття своїх проммайданчиків в Росії заявляли, що не знають, чого насправді можна очікувати від росіян, так як в Росії всі домовленості носять дуже нестабільний характер. Треба думати, що настільки “непервостепенная” у Росії проблема, як екологія, за наявності будь-яких зусиль з боку “іноземців” цілком може бути залагоджено і до пори до часу відкладена у бік.

Цікаво, що безпосередньо екологи вважають, що причин для паніки насправді немає. За оцінками Санкт-Петербурзького офісу Міжнародного Зеленого Хреста, забруднення атмосферного повітря від стаціонарних (заводських) джерел в Петербурзі мінімальне і становить менше 20% – решту дає автотранспорт. Головна проблема для Петербурга зараз – забруднення води в Неві, чим і потрібно зайнятися в першу чергу, кажуть екологи.

“При належному дотриманні нормативів вони завдадуть шкоди водної та повітряної середах міста, – коментує голова Санкт-Петербурзького відділення Міжнародного Зеленого Хреста Юрій Шевчук. – Але, на жаль, поки контроль за подібного роду підприємствами знаходиться в руках у держави, ми не можемо бути впевнені у повноті та об’єктивності даного контролю. Тільки громадський контроль, здійснюваний городянами в рамках громадської інспекції охорони природи, може бути кровно зацікавлений в якості життя в місті “.

джерело: autonews.ru