Підступна нічВиїзд на дорогу – завжди ризик. Він підвищується в сутінки, а тим більше вночі. До звичайних небезпекам додаються фізіологічні властивості нашого організму. До ночі потроху активізуються процеси гальмування, настає втома після денних навантажень, слабшає пильність і швидкість реакції.

Отже, на нічній дорозі від водія потрібно максимальну увагу і особлива обережність. Зрозуміло, що виїжджати потрібно як слід відпочив. Ніякого безвілля, про сон – забути!

Практично єдина гідність нічної поїздки – мало машин, дороги не завантажені і мало перешкод руху. Але це не повинно розслабляти. Та й статистика говорить, що аварій ночами мало не половина. Може бути, порожня траса підштовхує водія до збільшення швидкості? Чітко усвідомлює – в автоперегонах ми не беремо участь!

Нічна поїздка вимагає особливої і ретельної підготовки. Абсолютно необхідно перевірити роботу фар, поворотників, почистити всі стекла. Невимитую лобове скло утруднить і без того непростий нічний огляд. Та й більше розсіює світло зустрічних машин.

Перед поїздкою головну увагу варто звернути на світлові пристрої автомобіля, почистити скла, перевірити роботу фар. Брудне лобове скло – джерело підвищеної небезпеки, оскільки одночасно ускладнює огляд і розсіює освітлення, що виходить від фар автомобілів, що їдуть по зустрічній смузі.

Підберіть яскравість освітлення приладової панелі. Занадто тьмяне утруднить сприйняття показань приладів, зайво яскраве стане додатковим джерелом роздратування для очей. Перемикач внутрішнього дзеркала ставимо в положення для нічної поїздки.

Підготувалися, перевірили … Можна їхати.

Нічна дорога. Включаємо ближнє світло, трохи тільки почало темніти. Вас повинні бачити всі інші учасники дорожнього руху. Їзда з відключеними ближніми фарами небезпечна і для Вас, і для них.

При зупинці габаритні вогні повинні залишатися включеними, особливо якщо ділянка дорого не освітлений зовсім або освітлений погано. Ви повинні або з’їхати з дороги повністю, або відігнати машину якнайдалі на крайню смугу, і не забудьте включити у відповідному випадку аварійний сигнал.

Що найнебезпечніше на нічній дорозі?

Загальна думка – недостатній огляд. Дійсно, часто доводиться інтуїтивно орієнтуватися в дорожній ситуації, оскільки вся видимість – метрів двадцять освітленій фарами дороги. Звідси зрозуміло – чим вище швидкість, тим менш точно можна оцінити обстановку.

Дуже підступна небезпека – загроза засліплення зустрічним автомобілем. Якщо при роз’їзді із зустрічним автомобілем водій залишає дальнє світло, він тим самим показує своє безкультур’я і неповага до оточуючих. Виникає небезпека миттєвого засліплення. Панацеї, на жаль, від цього немає, можна тільки порадити дивитися в цей момент трохи вбік, наголошуючи увагу на узбіччя.

Якщо Ви здалеку помітили невідключені далекі фари зустрічного автомобіля, при зближенні з ним можна зробити наступне: перейдіть на ближнє світло метрів за 200 до роз’їзду, уважно тримайте дистанцію до попереду автомобіля, що йде і зверніть увагу на можливі дефекти, нерівності на дорозі.

Нагадайте такого зустрічному про правила дорожнього етикету, посігнальте короткими спалахами дальнього світла. Якщо небезпеки не уникнути, тримайтеся ближче до правого боку дороги і дотримуйтесь достатній для можливих маневрів бічний інтервал по відношенню до зустрічному транспорту.

Про нічному обгоні

Вони більш важкі і небезпечні, ніж вдень. Пі обгоні в момент наближення до що йде попереду машині перемикається на ближнє світло, далі перевіряємо, чи дозволяють обгін знаки і розмітка, аналізуємо обстановку, переконуємося в безпеці маневру, включаємо лівий поворотник.

У момент виїзду на сусідню смугу збільшуємо швидкість. Продовжуючи рухатися, переконуємося, що обганяє автомобіль знаходиться в полі зору. Порівнялися з обганяє, можна переключитися на дальнє світло (якщо дозволяє зустрічний рух) – це допоможе краще зрозуміти обстановку на дорозі. Після завершення обгону повертаємося на свою смугу, попередньо включивши правий поворотник.

Гарний прийом – вибрати на нічній трасі «лідера» – автомобіль, які йде спокійно, впевнено, з постійною швидкістю. І Ви спокійно слідуйте за ним, не розганяйтеся, тільки дотримуйтеся дистанції. У цьому випадку у Вас буде час зреагувати слідом за ним на зміну обстановки на дорозі і на його можливі помилки. Але якщо поглянути з боку «лідера», то він вважає наступний за собою автомобіль «нахлібником», і вельми неприємно спостерігати всю дорогу в дзеркалі заднього виду яскраві фари. Вам вирішувати як себе вести на нічній трасі, головне пам’ятати про безпеку.