Маневрування на міських вулицях і безпечна швидкість руху

Головна проблема новачків на завантажених міських вулицях – невміння орієнтуватися у швидко мінливих дорожній обстановці. Часто у початківців водіїв виникають питання: в який момент найкраще починати маневр, як уникнути втрати швидкості, як не перешкодити іншим учасникам руху і не стати винуватцем дорожньо-транспортної пригоди?

Маневри і сигнали

Для того, щоб знайти відповіді на ці питання, важливо навчитися оцінювати навколишню обстановку і правильно визначати своє місце на дорозі. Зробити це за кілька днів практичних занять неможливо, але прискорити процес навчання потрібно, можна і під силу кожному.

Перш необхідно зробити свою поведінку на дорозі зрозумілим іншим водіям: завжди вмикайте покажчики повороту, навіть якщо робите незначний, на вашу думку, маневр. Пам’ятайте, якщо Ви не помічаєте інших учасників руху, це не означає, що їх немає. Тому не варто різко гальмувати і змінювати напрямок руху, якщо це не обумовлено аварійною ситуацією. Тобто ви повинні бути передбачувані.

Вчіться орієнтуватися за сигналами інших водіїв і передбачати їх подальший маневр. Здатність прогнозувати ситуацію на проїжджій частині – дуже корисна якість, яке допоможе Вам уникнути багатьох неприємностей на дорозі.

Слідкуйте за стоп-сигналами їде попереду машини і будьте готові до гальмування. Якщо попереду йде машина почала гальмувати, пригальмуєте і Ви, навіть якщо причина цього маневру Вам не зрозуміла.

Початківець водій контролює лише невелику частину дорожньої обстановки прямо перед собою. Досвідчений – оцінює дорожню обстановку навколо автомобіля. Так-так, і з боків і ззаду. Для цього існують дзеркала заднього виду та бічний зір. Важливо навчиться правильно користуватися дзеркалами. Не варто подовгу затримувати погляд, намагаючись оцінити обстановку, наприклад, ззаду. Правильніше робити так: кинути в дзеркало заднього виду моментальний погляд, запам’ятавши обстановку, а аналіз виробляти, вже стежачи за дорогою попереду. Те ж саме стосується і приладової панелі.

Доброю звичкою є наступне: ніякого маневру без впевненості в його безпеці. Перешикування або поворот можна починати тільки після того, як ви переконаєтеся, що сигнал зрозумілий іншими водіями і маневрування не змусить їх гальмувати або змінювати напрямок руху. Вирішуючи – не поспішайте, але вирішивши – дійте швидко і впевнено! Перебудовуйтеся з однієї смуги на іншу плавно, не соромлячись розтягнути цей маневр на сотню метрів.

При русі намагайтеся дотримуватися обраного ряду. Не варто без потреби займати ліву смугу – залиште її спецавтомобілів і лихачам. Тулитися до самої узбіччі теж не варто – доведеться часто об’їжджати стоять автомобілі, насилу вклинюючись в щільний потік сусідньої смуги. Якщо є можливість, то краще всього дотримуватися золотої середини.

Будь-яке маневрування вимагає від водія проведення низки підготовчих дій: оцінки ситуації, включення покажчика поворотів, зниження швидкості, перемикання на знижену передачу і інших. Все це потрібно виконати заздалегідь, до початку маневру. Знижувати швидкість і перемикати передачу під час проходження повороту не тільки незручно, але й небезпечно.

Парковка

Відкриваючи двері автомобіля, переконайтеся, що Ваше дія не змусить гальмувати водіїв, які їдуть по крайній смузі, і що Ви не зачепите випадкового пішохода або велосипедиста.

Коли ставите автомобіль на стоянку – пам’ятайте про інших водіїв. Залишайте їм можливість відкривати двері свого авто без побоювання подряпати Вашого залізного коня. І одночасно з цим не варто займати два стоянкових місця – цим Ви позбавляєте когось місця для паркування.

При парковці в ряд, коли один автомобіль стає позаду іншого, не зупиняйтеся близько до впередистоящей автомобілю, залишайте хоча б два-три метри. Це відстань дасть вам можливість продовжити рух без зайвих маніпуляцій.

Швидкісний режим

З якою швидкістю їхати кожен вирішує для себе сам. Правила дорожнього руху обмежують тільки верхню межу швидкості. Взимку, навіть якщо дорога здається чистою і сухою, швидкість потрібно знижувати.

Теж саме стосується і поїздки під дощем. Важливо пам’ятати, що найнебезпечніше дорога відразу після початку дощу. Пил, бензин і моторне масло, якими покритий асфальт, змішуються з водою і утворюють дуже слизьку плівку.

Чим вище швидкість, тим більше вірогідність виникнення заносу, тим складніше з нього вийти, важче зберегти контроль над автомобілем, довший гальмівний шлях і, нарешті, важче наслідки при зіткненні. Пам’ятайте про це.

У загальному випадку швидкість повинна бути такою, щоб у разі виникнення аварійної ситуації ви зуміли загальмувати, зупинитися, виконати необхідний маневр до зіткнення.

Якщо Ви їдете в щільному потоці автомобілів, то намагайтеся підтримувати швидкість свого автомобіля рівною середній швидкості потоку. Намагаючись рухатися швидше, Ви змушені будете часто перебудовуватися, підрізати інші автомобілі, різко прискорюватися і гальмувати. Але виграш в кращому випадку складе сотню-другу метрів. Їхати занадто повільно теж не варто – Ви будете перешкодою для інших учасників руху. І пам’ятайте, чим сильніше Ваша швидкість відрізняється від швидкості потоку, тим більше вірогідність потрапити в аварію.