Їдемо вночі

Виїжджаючи на дорогу, водій завжди піддається тим чи іншим ризикам. Небезпека стає більше, коли настають сутінки, а і потім ніч. І тут мова йде не тільки про небезпеки дороги як такої. Фізіологічна будова людського організму таке, що настає момент, коли активізуються процеси гальмування, притупляється пильність, збільшується час реакції.

Дорога не потерпить безвілля і нехлюйства. Кожному водієві варто пам’ятати найголовнішу заповідь руху по нічній трасі: максимум уваги і подвійна обережність. Сон відкладемо на потім!

Почнемо з плюсів. Вночі інтенсивність дорожнього потоку знижується, і тому перешкод в русі набагато менше, ніж у світлий час доби. Однак сумна статистика ДТП показує, що саме вночі відбувається половина всіх аварій. Можливо, водії думають, що чим менше машин, тим швидше можна їздити. Але в цьому головна небезпека. Варто ретельно підготуватися до нічну поїздку.

Перед поїздкою головну увагу варто звернути на світлові пристрої автомобіля, почистити скла, перевірити роботу фар. Брудне лобове автоскло джерело підвищеної небезпеки, оскільки одночасно ускладнює огляд і розсіює освітлення, що виходить від фар автомобілів, що їдуть по зустрічній смузі.

Підготувалися, перевірили … Тепер на старт …

Їдемо по нічній дорозі. Включаємо ближнє світло, навіть якщо тільки почали згущуватися сутінки, не чекайте повної темряви. Їзда з відключеними ближніми фарами небезпечна як для водія, так і для інших учасників дорожнього руху.

Далі, перед поїздкою варто підібрати яскравість освітлення панелі приладів. Воно не повинно бути тьмяним, показання приладів повинні читатися чітко, але і зайва яскравість теж не завжди доречна, оскільки це додаткове джерело роздратування для очей. Ставимо перемикач внутрішнього дзеркала в положення для нічної поїздки і … вперед.

Якщо виникла необхідність зупинки, а ділянка дороги не освітлений чи погано освітлений, габаритні вогні повинні залишатися включеними. Автомобіль повинен або з’їхати з дороги повністю, або бути відігнаний якнайдалі на крайню смугу, і не забудьте включити аварійку.

У чому ж найбільша небезпека нічної дороги? Багато водіїв дадуть відповідь: недостатній огляд і виявляться праві. Найчастіше доводиться орієнтуватися в дорожній ситуації, покладаючись на інтуїцію, оскільки сидячи за кермом, водій може бачити тільки пару десятків метрів освітленій фарами дороги. І пам’ятайте чим вище швидкість, тим менш точно можна оцінювати що відбувається «за бортом».

Ще одна небезпека, можливо, сама підступна це загроза засліплення зустрічним потоком автомобілів. Поголовне безкультур’я російських водіїв найчастіше проявляється в тому, що вони залишають дальнє світло при роз’їзді із зустрічним автомобілем. Виникає небезпека миттєвого засліплення. Що робити? Панацеї, на жаль, немає, що можна порадити, так це дивитися в цей момент трохи вбік, наголошуючи увагу на узбіччя.

Рухаючись по трасі, можна здалека помітити не відключені далекі фари, при зближенні з таким водієм варто застосувати кілька тактичних прийомів:

самому переключитися на ближнє світло не пізніше, ніж за 200 метрів до роз’їзду; уважно тримати дистанцію між попереду їдуть автомобілем; звернути увагу на стан дороги, чи є дефекти, нерівності.

Щоб нагадати про правила дорожнього етикету, варто посигналити назустріч їде короткими спалахами дальнього світла. Якщо небезпеки не уникнути, постарайтеся триматися ближче до правого боку дороги і тримати достатній для маневрів бічний інтервал по відношенню до назустріч їде транспорту.

Проїхали небезпека, їдемо далі. Як завжди, при русі не виключені обгони, проте вночі їх техніка дещо відрізняється від звичайної, оскільки вони більш важкі і небезпечні. При обгоні в момент, коли автомобіль наближається до що йде попереду машині, перемикається на ближнє світло, далі перевіряємо, чи дозволяють обгін знаки і розмітка, аналізуємо обстановку, переконуємося в безпеці маневру, включаємо лівий поворотник.

У момент, коли автомобіль виїде на сусідню смугу, швидкість повинна збільшитися. Продовжуючи рухатися по даній траєкторії, переконуємося, що обганяє автомобіль знаходиться в полі зору. Коли машина порівнялася з обганяє, варто переключитися на дальнє світло (якщо зустрічний рух дозволяє) це допоможе краще зрозуміти, що відбувається на дорозі. Коли обгін завершений, повертаємося на свою смугу, попередньо включивши правий поворотник.

При їзді по нічній дорозі особливо це стосується магістралей і трас можна застосувати тактику лідера і веденого. Вибравши лідера – як правило, це автомобіль їде впевнено, з постійною швидкістю – не розганяючись, спокійно слідувати за ним. Тримаючись за такого «сусіда», можна «протоптати» собі шлях. Тим більше, що він повинен першим відреагувати на дорожню обстановку, вибрати оптимальну траєкторію руху і т.д. Головне дотримуватися безпечної дистанції, тоді він стане непоганим «поводирем» для вас, і одночасно у вас буде час нейтралізувати його можливі помилки.