General Motors відкриває завод в Росії на останні грошіОсь тепер визначилося, що являтиме собою промисловий майданчик у селищі Шушари під Санкт-Петербургом, де буквально в п’ятистах метрах один від одного розташувалися корпусу General Motors і Toyota. Обидві компанії відкриття своїх заводів провели з помпою, брали президента РФ. І хоча всі атрибути з прийому високих гостей були приблизно однаковими: загороджувальні окопи, прикордонники з вівчарками і автоматники, президенти виявилися різними. Якщо у компанії Toyota завод відкривав президент Володимир Путін, то на відкриття General Motors приїхав уже Дмитро Медведєв, який також брав участь у закладці першого каменя пітерського заводу GM два з половиною роки тому.

Урочиста церемонія відкриття пройшла далеко після полудня – довго чекали Медведєва. Під’їхати в селище Шушари взагалі велика проблема – в Пітері пробки. Зрештою всі гості зібралися. Президент РФ виступив і пригадав церемонію закладки дворічної давності (тоді Дмитро Медведєв ще був першим віце-прем’єром уряду). Повідомив, що лопата, якою він копав яму під перший камінь майбутнього заводу, зараз в якості сувеніра знаходиться у нього на дачі. Символічну кнопку запуску запропонували натиснути іншим високопоставленим особам: це зробили губернатор Санкт-Петербурга Валентина Матвієнко, посол США в РФ Джон Байєрлі і президент GM Europe Карл-Пітер Форстер. Після цього викотили нібито перший зійшов з конвеєра автомобіль Chevrolet Captiva, який російський президент оглянув і залишив пам’ятний розчерк на капоті.

Завод GM у Пітері (“Дженерал Моторз Авто”) фактично вже працює. Загальна площа становить 94 га, на даний момент використовується 26 га. Виробничі цехи включають в себе: кузовний цех, цех забарвлення, цех загальної збірки, адміністративні відділи, центр навчання та інші приміщення. Виробнича потужність становить 70 тисяч автомобілів на рік. Тут будуть проводитися моделі Chevrolet Captiva і Opel Antara, а в 2009 році до них додасться седан компакт-класу Chevrolet Cruze, світова прем’єра якого відбулася на Паризькому автосалоні у вересні цього року. Відсоток локалізації повинен скласти 30%, зараз максимум, що є російського в Chevrolet Captiva, – це диски і шини.

Інвестиції в проект склали 300 млн доларів. Покосившись на пітерських начальників, містер Форстер обережно зауважив, що компанія планує розширювати потужності підприємства, звичайно, якщо пітерські влади американців підтримають. Пітерські влади, схоже, готові вітати будь-яких інвесторів, внутрішні проблеми цих інвесторів та їх фінансові ризики пітерців мало цікавлять. У всякому разі, тут вже з нетерпінням очікують запуску наступних на черзі автозаводів: Nissan, Hyundai і Suzuki. Адже відкриття нових підприємств дозволить створити нові робочі місця і зібрати відповідні податки.

На заводі GM буде працювати 1700 осіб, з них всього 30 – іноземці, запрошені за контрактом на первинному етапі. Тимчасова складальна майданчик GM в самому місті (на території заводу “Арсенал”) найближчим часом буде закрита: виробництво та персонал будуть переведені в Шушари. Подивимося, чи вдасться допитливим американцям приручити непристосованих ленінградців, адже з заводу Toyota народ вже біг, розповідаючи, що людей там тримають за роботів. На заводі GM контроль, судячи з усього, буде не менше. У всякому разі, всі вільні площі тут завішані інструкціями аж до того, як правильно користуватися унітазом, раковиною і сміттєвим відром, не кажучи вже про конвеєрі.

Новий завод став третьою виробничим майданчиком для складання автомобілів GM в Росії, у компанії ще є “GM-АвтоВАЗ”, де виробляється Chevy Niva, і “Автотор”, де збирають Cadillac, Hummer і Chevrolet. Незважаючи на практично забезпечене глобальне банкрутство при збереженні сьогоднішніх реалій, американці щосили намагалися дати зрозуміти, що налаштовані оптимістично. На запитання журналістів про те, як GM зважився на відкриття нового автозаводу в умовах світової фінансової кризи, вони відповіли, що найважливіше для них – зберігати гнучкість і підлаштовуватися під ринки, які їх потребують, тому міняти плани дворічної давності щодо Росії в GM спочатку не збиралися. Російський авторинок як і раніше залишається для GM стратегічно важливим, а пітерський завод повинен зміцнити позицію GM, який протягом кількох останніх років і так займає міцне перше місце в рейтингу продажів.

Містер Форстер також твердо заявив, що GM продовжить співпрацю зі своїми давніми партнерами, заводами “GM-АвтоВАЗ” і “Автотор”. Але оскільки в цих проектах GM має лише “частку” і враховуючи вельми нестабільні обставини на обох підприємствах, тут ще все може змінитися …

Джерело: autonews.ru