General Motors проводить реструктуризаціюАмериканські виробники GM і Ford, прибуток яких тане протягом останніх трьох років, весь цей час намагалися повернути ситуацію в зворотне русло. В Америці були звільнені десятки тисяч робітників, закриті цілі заводи. Однак до беззбитковості компаній ці заходи досі так і не привели. Ford і GM змушені продовжити боротьбу з витратами.

«Вони всі стурбовані тим, як виглядає зараз американський ринок», – говорить Рон Харбор (Ron Harbour), партнер глобальної консалтингової компанії Oliver Wyman. Як пише сьогодні FT, Ford зважився на нові масові звільнення співробітників. General Motors слідом за своїм конкурентом готується оголосити про нові заходи реструктуризації компанії на американському ринку.

А щастя було так близько

Третій у світі найбільший автовиробник Ford збирається звільнити більше 2 тис. своїх співробітників у США, пише сьогодні FT з посиланням на джерела. Значна частина співробітників буде скорочена до 1 серпня. У першу чергу своїх місць позбавлятися ті, хто працює на виробництві легких вантажівок і позашляховиків для північноамериканського ринку. Представники компанії вже заявляли про свій намір скоротити виробництво такого роду автомобілів з тим, щоб зосередитися на випуску більш економічних машин. Новий виток звільнень не є несподіванкою. Це цілком логічний крок – незважаючи на вдалий початок року, компанія недавно оголосила про свій фіаско.

Нагадаємо, що в першому кварталі року Ford вдалося-таки отримати чистий прибуток в $ 100 млн – вперше за десять років постійних збитків. Приміром, в 2007 році втрати компанії склали $ 2,7 млрд. Ще у квітні компанія була впевнена, що твердо стала на шлях отримання прибутку.

Проте 10 днів тому керівництво Ford довелося визнати поразку – компанії так і не вдасться вийти на прибутковість і повернути рентабельність до 2009 року. Продажі автомобілів в Америці стали падати швидше, ніж очікувалося. Через зростання цін на бензин американці пересідають на більш економічні малолітражки. За словами голови Ford Алана Мулаллі, ситуація ускладнюється не тільки стрімким зростанням цін на нафту, але і зміною структури споживання – попит на позашляховики падає швидше, ніж очікувалося.

У 2006 році був розроблений план з виведення компанії зі збитків. З тих пір було звільнено майже 47 тис. осіб, зараз у компанії залишилося в два рази менше співробітників – 24,3 тис. осіб. За останні кілька років Ford закрив 11 своїх заводів.

Однак і цього виявилося мало. Компанія оголосила про продовження скорочення обсягів виробництва. У другому кварталі передбачається випустити в Америці на 20 тис. машин менше, ніж було зібрано за аналогічний період минулого року. У річному численні виробництво автомобілів буде неухильно скорочуватися на 2-20%. Скоро пройде серія нових звільнень.

General Motors

GM йде слідами свого конкурента і вивчає, скільки ще треба звільнити співробітників, наскільки ще слід зменшити обсяги виробництва, щоб хоч трохи заробити на американському ринку. Як пише сьогодні FT, General Motors готується оголосити про плани подальшої реструктуризації компанії, спрямованих на скорочення витрат на тлі серйозного спаду продажів пікапів і позашляховиків у США. Зараз розроблені заходи знаходяться на схваленні глави компанії Ріка Вагонера.

За останні три роки Вагонер скоротив десятки тисяч людей, закрив багато заводів, знизив витрати на $ 9 млрд, поліпшив зовнішній вигляд і якість автомобілів. Проте до цих пір це не наблизило компанію до беззбитковості. Лідер світового автопрому знаходиться не в кращій ситуації, ніж Ford. За перший квартал 2008 року втрати General Motors склали рекордні $ 3,3 млрд. Головні причини збитків все ті ж – триваюче падіння продажів у США і збитки фінансового підрозділу GM через іпотечну кризу. Важкі часи диктують компанії приступити до ще більш жорстких дій. Вагонер повинен оголосити про нові заходи реструктуризації 3 червня на засіданні акціонерів.

джерело: rb.ru