Газована вода або Антифриз?Літо, спека, величезні пробки … Стоїть автомобіль з відкритим капотом, звідки валить пара, а з-під кришки розширювального бачка системи охолодження двигуна з шипінням виривається окріп. Чи не правда, характерна ситуація для нинішнього літа? Які дії зазвичай приймає водій в такій ситуації?

Накидає ганчірку на пробку бачка з охолоджувальною рідиною і дивом не обшпарити, відкриває її. Добра половина антифризу, який ще не встиг википіти, опиняється на асфальті. Потім водій біжить у найближчий магазин за пляшкою з мінеральною водою, доливає її в розширювальний бачок і намагається продовжити шлях. Так от: так робити НЕ ТРЕБА.

Виникає питання: а що ж робити? Спробуємо відповісти по порядку.

По-перше, треба розуміти, що справний автомобіль кипіти не буде. Причиною закипання може стати несправність термостата, помпи, електричної або механічної систем вентиляції радіатора двигуна. Тому, як тільки ви побачили, що температура охолоджуючої рідини (ОЖ) почала неухильно зростати, переведіть регулятор грубки в “гаряче” положення і увімкніть її вентилятор на максимум (опустіть скла в салоні – буде жарко!). Це забезпечить додаткове охолодження антифризу за рахунок його проходження через радіатор салонного обігрівача. Після чого, постійно контролюючи індикатор стану системи охолодження і намагаючись не давати мотору більших обертів, спробувати доїхати до місця ремонту. Там фахівці повинні визначити несправність системи охолодження двигуна.

У разі якщо в дорозі все ж загориться лампочка індикатора перегріву двигуна (або ж стрілка температури ОЖ впевнено увійде до зони перегріву), потрібно негайно зупинитися, ні в якому разі не чекаючи поки двигун закипить. Далі існують кілька варіантів ваших дій: можна викликати евакуатор, можна доїхати до місця ремонту на буксирі, а можна закрити автомобіль і повернутися до нього пізно ввечері або вночі, коли спаде спека і зникнуть пробки. Двигун до того часу охолоне і можна буде швидко доїхати до автосервісу.

Якщо все ж мотор закипів, то головне, чого не можна робити, це відкривати пробку бачка охолоджуючої рідини, так як дійсно великий ризик отримати опік. Також НЕ МОЖНА доливати в систему охолодження воду звичайної температури. Через цю різницю температур можуть виникнути деформація і тріщини в голівці блоку циліндрів. А це означає, дорогий ремонт двигуна неминучий. Доливати воду або антифриз можна тільки після того, як мотор охолоне.

Також потрібно враховувати, що доливаю антифриз повинен відповідати тому, який був залитий в систему охолодження раніше. У разі, якщо на долив використовувалася вода, то концентрація антифризу в системі впаде. Можливо, що антифриз в системі був старий, який втратив свої властивості. Тому після виявлення та усунення причин поломки варто провести повну заміну всієї рідини системи охолодження двигуна і не переживати що взимку рідину в системі замерзне. Якщо ж в екстреному випадку ви доливали мінеральну воду, необхідно злити її якомога швидше, замінивши підходящим антифризом.

Джерело: drugasmuga.com