Гарнітура за кермом небезпечніше мобільного телефонуБоротьба за безпеку на дорогах, безумовно, справа хороша. Але чи справді ефективні рішення, які у зв’язку з цим? У багатьох країнах зараз вже діють або скоро будуть діяти закони, що забороняють використовувати мобільний телефон за кермом. Але гарнітури хендсфрі повинні вирішити проблему. Чи вирішать вони її?

На перший погляд здається, що хендсфрі явно повинні менше відволікати водіїв і дозволять їм використовувати обидві руки для управління автомобілем навіть при розмові по телефону. Дослідники з канадського університету Dalhousie стверджують, що насправді це зовсім не так.

«Руки можуть бути на кермі, але на чому зосереджений водій? Розмова являє собою досить складне завдання, особливо якщо доводиться обдумувати наступну репліку, а це забирає практично всі увагу »- стверджує докторант експериментальної психології Йоко Ішігамі, що дослідила цю проблему.

Виходячи з отриманих експериментальних даних, дослідник стверджує, що розмова по телефону в будь-якому випадку негативно впливає на продуктивність виконуваної роботи, особливо у випадку різко мінливою обстановки. І ефективність водіїв, які використовують хендсфрі, не відрізняється від ефективності тих, хто тримає телефон у руці.

Навіть навпаки, водії без хендсфрі при розмові найчастіше пригальмовують або з’їжджають до узбіччя, щоб завершити розмову, чого не роблять автомобілісти з хендсфрі.

Таким чином, можна зробити висновок, що використання бездротової гарнітури формує неадекватне почуття впевненості.

Дослідження показують, що розмова по телефону за кермом збільшує шанс ДТП в чотири рази. Чи використовується звичайний телефон або бездротова гарнітура при цьому не відіграє суттєвої ролі.

Міс Йоко представила свою доповідь на тему використання хендсфрі за кермом на конференції Канадської Асоціації Безпеки Дорожнього Руху

джерело: iscience.ru