Італійський концерн Fiat відзвітував про прибуток за підсумками першого кварталу. Як повідомляє Bloomberg, з січня по березень 2011 року автовиробник отримав 251 млн євро торгового прибутку (до відрахування податків та інших платежів) проти 230 млн роком раніше. За підсумками року італійський автоконцерн розраховує отримати торгову прибути в межах від 900 млн до 1,2 млрд євро. При цьому, відзначає агентство, обсяги прибутку перевищили очікування опитаних раніше аналітиків.
Чистий прибуток Fiat в першому кварталі склав 29 млн євро проти збитку в 25 млн євро роком раніше, а найбільший дохід на тлі падіння попиту на його масові автомобілі в Європі принесли суперкари Ferrari і Maserati, а також зростання ринку Бразилії.

У концерн Fiat, крім однойменної марки, входять також Alfa Romeo, Lancia, Ferrari і Maserati. При цьому два люксових бренду принесли компанії чверть від усього прибутку: Ferrari, що реалізувала за 3 місяці 1691 суперкар 458 Italia і 599 GTO, дала концерну 53 млн євро торгового прибутку. На частку Maserati довелося ще 9 млн євро (у порівнянні з минулим роком обсяги прибутку збільшилися в 2 рази).

Найбільш великим для Ferrari ринком залишається Північна Америка – на неї довелося 452 автомобіля (ріст в 3,1% до аналогічного періоду минулого року) проти 153, реалізованих в Китаї (+3,7%).

У Європі попит на Ferrari і Maserati також зростає: за даними Європейської асоціації автовиробників (ACEA), з січня по березень там було куплено 1743 авто цих марок (+5%).

У той же час інший італійський виробник спорткарів – Lamborghini, що належить концерну Volkswagen, – очікує, що вже в 2011 році найбільш великим ринком збуту для нього стане Китай.

Як повідомляє Automotive News з посиланням на главу Lamborghini Штефана Винкельмана, в 2011 році обсяг продажів суперкарів цієї марки в Китаї може перевищити американський. Нова модель Lamborghini Aventador, вартість якої починається від 255 тисяч євро, розпродана на 18 місяців вперед.

«Я вважаю, що Китай стане найважливішим нашим ринком в цьому році, – заявив Вінкельман на автосалоні в Шанхаї – Відгуки клієнтів про Aventador тут неймовірно захоплено». До кінця 2011 року Lamborghini планує довести кількість своїх дилерів в Китаї до 20. У 2009 році їх було 9.

Крім попиту на дорогі автомобілі, на зростання прибутку концерну Fiat вплинуло збільшення продажів у Бразилії, де італійська компанія займає 22,6% ринку. З січня по березень торгова прибуток італійської компанії збільшилася там на 36%.

Разом з тим попит на автомобілі Fiat в Європі продовжує знижуватися. Згідно зі статистикою ACEA, за підсумками першого кварталу 2011 року концерн зайняв шосте місце, реалізувавши 263 894 автомобілі, що на 19% менше, ніж в аналогічному періоді минулого року. З них на марку Fiat довелося 196,3 тисячі (зниження на чверть), на Lancia – 25,8 тисяч машин (-23,1%).

У плюсі лише Alfa Romeo, що реалізувала після випуску нової моделі Giulietta 39900 автомобілів за три місяці, що на 49,4% більше, ніж роком раніше. При цьому Fiat охоплює 7,2% європейського ринку. Серед його лідерів, випереджальних італійську компанію за обсягами, рости вдається тільки Volkswagen, що розмістився перше місце, і General Motors, розташувався на четвертому, – на 5,9 і 3% відповідно. Продажі Peugeot-Citroen, Renault і Ford знижуються, але меншими темпами, ніж у Fiat.