Автовиробники сподіваються на Барака ОбамуРезультатів виборів президента США з нетерпінням чекав увесь світ. “Перемен” вимагають і пересічні громадяни Америки, і великий бізнес. Американські автовиробники, не виключено, взагалі молилися за Барака Обаму. Навіть незважаючи на те, що інавгурація нового президента відбудеться тільки в січні наступного року, Обама вже зараз може надати посильну допомогу загинати американському автопрому.

Американський автомобільний ринок близький до повного вимирання. Цього року, за прогнозами, на американському ринку буде продано близько 10,8 млн автомобілів, що на 2 млн машин менше, ніж торік. Як показує дослідження, дві третини американців, що відмовилися від покупки нового автомобіля, вирішили просто відкласти придбання на пізніший термін.

Продажі автомобілів в США тільки в жовтні скоротилися на 32%, до мінімального за останні 25 років рівня, в порівнянні з аналогічним місяцем минулого року, багато в чому через зниження продажів General Motors на 45%.

“Протягом довгих років, поки іноземні компанії розвивали виробництво економічних авто, американські автовиробники рухалися в прямо протилежному напрямку, створюючи все більш великі і потужні авто”, – Обама був незадоволений національним автопромом ще рік тому.

Цього року сенатор з Іллінойсу проголосував за 25-мільярдний федеральний позику під низькі відсотки автокомпаніям для організації виробництва економічних авто. Він також заявив, що підтримає ще один транш уряду на таку ж суму для підтримки автомобільної промисловості.

General Motors необхідна державна підтримка для завершення операції по злиттю з Chrysler. Допомога може прийти різними шляхами: прискорення видачі уже схваленого позики, доступ GM і його фінансової доньки до федеральним субсидіях у розмірі 700 міллірдов доларів на підтримку фінансових інститутів Америки або пакет економічних преференцій.

Як повідомляє Automotive News, вчора GM розповсюдив заяву, в якій вітає обіцянку майбутнього президента “підтримувати національний автопром в його спробах змінити свій бізнес і розвивати нові технології. Ця підтримка прийшла в критичний момент, коли наша галузь бореться з наслідками одного з найважчих періодів нашої економічної історії “.

Тим часом в довгостроковій перспективі Обама може кинути виклик традиційним цінностям корпоративного бізнесу, який прагне до мінімального втручання держави у свої справи.

Новий президент вважає, що бізнесу необхідно більш жорстке держрегулювання; виробництво неекологічних авто повинно обкладатися спецналога, які будуть спрямовані на програми з отримання екологічно чистих джерел енергії; а принципи вільної торгівлі, яких дотримувалися американські політики останніх років, повинні бути піддані серйозній ревізії.

Усі починання команди нового президента будуть підтримані законодавчою владою, так як в обох палатах конгресу більшість належить демократам.

“Барак Обама розуміє важливість промислового сектора і усвідомлює, що добре для робітників і для економіки в цілому”, – вважає президент Національної асоціації промисловців Джон Енглер, колишній сенатор від штату Мічиган. Він сподівається, що Обама стане на заваді несправедливою торговельній політиці, яка робить американських виробників менш конкурентноспроможними, і прискорить прийняття протекціоністських заходів для ключових галузей промисловості.

Компанії – члени асоціації, куди входять і більшість автокомпаній і виробників автозапчастин, вже розродилися вітальними депешами і приготувалися чекати дій уряду.

Однак автокомпаніям необхідні термінові дії, інакше може бути занадто пізно. Глава американського підрозділу GM Трой Кларк вважає, що найближчі сто днів повинні стати найважливішими для американської промисловості, пізніше допомога може вже не знадобитися.

Джерело: autonews.ru