Автомобільні компанії зупиняють будівництво заводівНе так давно Мінекономрозвитку заявило, що механізм укладення угод з промислової збірці автомобілів і компонентів буде відновлений і продовжений до 2009 року. У першу чергу уряд розраховував освоїти Далекий Схід, і ряд автокомпаній (АвтоВАЗ, Sollers, ТАГАЗ) вже заявили про свою готовність відкрити нові автозаводи. Однак, ні нових іномарок, ні нових авотзаводов нам, судячи з усього, найближчим часом не бачити: інвестиційні проекти будуть заморожені.

Нагадаємо, що раніше в рамках вступу до Світової організації торгівлі (СОТ) Росія взяла на себе зобов’язання не підписувати угоди в галузі промсборки. За угодами з цією організацією, ми повинні були знизити ввізні мита на автомобілі до 15% до 2015 року. Вже пізніше перший віце-прем’єр РФ Ігор Шувалов заявив, що якщо процес вступу до СОТ затягнеться надовго, то є ймовірність відновлення механізму укладення угод щодо промзбірку. І ось, минулого тижня чиновники ще раз оголосили про те, що у зв’язку із затримкою вступу до СОТ (що в свою чергу обумовлено нещодавнім «грузинським конфліктом») відповідний наказ про надання автовиробникам і виробникам автокомпонентів пільгового режиму промсборки буде підписаний у найближчий час .

Передбачається, що заявки будуть прийматися до 31 грудня 2009 року. Однак, шанси, що за найближчий рік уряд збере якийсь новий інвестиційний портфель, дуже невеликі. Раніше про свою готовність відкрити нові складальні підприємства заявляли вітчизняні автовиробники Sollers і ВАЗ – в якості перспективного регіону обидві компанії розглядали Далекий Схід, можливими для збірки моделями називали відповідно SsangYong і Nissan. У ТагАЗа був намір побудувати автозавод по збірці Hyundai в Північній Осетії. Проте всім цим проектам, судячи з усього, в найближчі роки збутися не судилося.

Аналітики впевнені, що автокомпанії відмовляться від реалізації інвестиційних проектів, так як час для їх реалізації обрано дуже невдале. Як відзначає аналітик ФК “Відкриття” Кирило Таченников, продовження термінів прийняття заявок, в принципі, могло б допомогти вітчизняних компаніям в локалізації випуску автокомпонентів і тим самим дозволило б стримати зростання собівартості в майбутньому. Що стосується планів ВАЗ і Sollers, то вони можуть бути відкладені через проблеми з кредитуванням.

За оцінкою аналітика ІК Фінам Костянтина Романова, ймовірність того, що проекти все-таки не будуть прийняті, в найближчі півроку близька до 100%. «По-перше, автомобілебудівні компанії в поточних умовах не здатні залучати кредитні ресурси, без яких неможливо проводити будівництво, – коментує аналітик. – По-друге, платоспроможний попит на автомобілі буде знижуватися найближчим часом, тому автомобілебудівним компаніям немає сенсу будувати додаткові потужності. На сьогоднішній день здійснення таких інвестицій недоцільно ».

Аналітик ІК «Церіх Кепітал» Роман Ткачук також схильний вважати, що відмова від витратних проектів стане хорошим рішенням, який дозволить заощадити необхідні зараз грошові кошти. На його думку, в нинішніх умовах браку оборотних коштів і зниження попиту на автомобілі, цілком імовірно, що найбільші російські автовиробники відмовляться від частини запланованих інвестицій.

«Втім, АвтоВАЗ вже практично домовився про залучення 26 млрд. рублів держкоштів кредиту, – додає експерт. – Завдяки цьому, можливо, проект АвтоВАЗу в Комсомольську-на-Амурі, все-таки отримає розвиток. А от проект Sollers в Хабаровському краї в нинішніх умовах навряд чи відбудеться ».

джерело: autonews.ru