Автомобілі зможуть бути свідками злочину Люди все менше спілкуються, вони воліють стукати пальцями по клавіатурі, хихикаючи на самоті і роздивлятися фото друзів тільки в мережі. Автомобільні пробки ще менше сприяють спілкуванню з друзями, так що, як правило, водії лише перекидаються лайливими словами в дорозі і по приїзду в офіс знову обтикатимуться у монітори. Якщо навчити людей спілкуватися вчені не можуть, то вони вирішили навчити спілкуватися автомобілі, щоб водіям було легше. Можливо, скоро ми більше не будемо прокидатися від звуку сигналізації, який не чує господар авто і будемо точно знати, де є вільне місце на парковці, завдяки нашим авто.

На хвилі зростання викрадень і розбійних нападів, на парковці біля будинку не зайвою може виявитися спеціальна система комунікації авто SVATS (Sensor network-based Vehicle Anti-Theft system – Сенсорна Мережева Автомобільна Тривога Система). Всі паркувальні місця і автомобілі забезпечуються спеціальними датчиками. Коли авто заїжджає на своє місце, всі інші машини на парковці отримують сигнал «Здрастуйте, я тут», таким чином всі припарковані авто знають, що їх побратим на місці і періодично перевіряють наявність один одного на місцях. Як тільки власник хоче виїхати, машина посилає сигнал «До побачення» та залишає місце. Якщо авто покидає своє місце без прощального сигналу, власник авто отримує тривожний дзвіночок від всіх автомобілів припаркованих поруч. Перекличка побратимів по паркінгу відбувається раз на 4-9 секунд. Розробники цієї системи стверджують, що помилкових спрацьовувань не може бути, тому що один сенсор на авто контролюється іншими трьома сенсорами. Звичайно, краще зробити так, щоб автомобіль взагалі було б неможливо вкрасти, однак всі охоронні системи, доступні зараз піддаються злому і обману. За задумом вчених, забудовник житлових будинків міг би замовити подібні датчики для всієї парковки, що послужило б додатковою конкурентною перевагою.

Різноманітні системи комунікації між автомобілями, які б убезпечили водія від непередбачених неприємностей на дорозі, з якими вже зіткнулися інші, розробляють і автомобільні виробники. Свою мову автомобільного спілкування нещодавно протестувала компанія Volkswagen, і він називається «Car-2-Car». Працює він так. Наприклад, якщо автомобіль потрапляє в ДТП, пробку, туман або ожеледь, він передає відповідну інформацію і попередження про небезпеку всім учасникам руху, що знаходяться в зоні проблеми. Таким чином, водії можуть своєчасно реагувати на зміни дорожньої ситуації. Під час випробувань автомобілі Passat і Golf виконували функції передавача, приймача і комутатора. Обмін даними між автомобілями відбувався через модуль бездротового зв’язку Wireless LAN, а проблеми на дорозі моделювалися фахівцями. Тести пройшли цілком вдало.

Не відстають від всіх і японці, компанія Nissan вже встигла створити четверте покоління автомобіля, який носить назву ASV-4, з власною системою спілкування з іншими учасниками руху. Система попередження Nissan ASV-4 використовує комунікації між автомобілями для попередження водія, щоб він встиг вжити відповідних заходів в ситуації, коли наближається автомобіль ще непомітний, але являє собою потенційну загрозу безпеці на дорозі. Робота системи залежить від інформації, одержуваної від інших автомобілів, обладнаних навігаційною системою Nissan. При виникненні загрози аварійної ситуації система подає звуковий сигнал.

Асоціація Communication Consortium, до якої входять Audi, BMW, Daimler, Fiat, Honda, Opel, Renault і Volvo вже давно розробляє системи спілкування між автомобілями. Їх ідея полягає в тому, що численні датчики і системи повинні визначати і бачити всіх учасників руху, визначати їх швидкість і напрям руху навіть в умовах поганої видимості. Ці функції, на думку большіснтва виробників, повинні бути інтегровані в навігацію, яка на своєму моніторі буде виводити інформацію, отриману від інших автомобілів про аварії та небезпеки на дорозі. Зараз об’єднання автомобільних компаній бореться за те, щоб у Європі держави надали радіо частоти і інші можливості для реалізації цієї ініціативи.

джерело: autonews.ru