Автомобілі США на межі вимиранняFord Motor зазнала у другому кварталі 2008 року колосальні збитки в сумі $ 8,7 мільярда. У такому сумному становищі ця компанія ще не бувала. Це найгірші результати за квартал за всю багаторічну історію компанії.

Відомий американський економіст Едуард Альтман заявив, що Ford “знаходиться на межі банкрутства”. Едуард Альтман отримав всесвітню популярність після створення знаменитої математичної методики Z-score, що вимірює ступінь ризику банкрутства кожної окремої компанії.

“Модель каже, що компанія опинилася на краю банкрутства”, – зауважив він. За його словами, загроза дефолту Ford протягом найближчих п’яти років становить 46%. Топ-менеджери Ford дуже терміново повинні прийняти хоч якісь заходи, щоб врятувати не тільки реноме компанії, але і саму компанію.

Ford взявся за справу і оголосив, що у відповідь на спад продажів всіх марок концерну і різко мінливі умови в Північній Америці модельний ряд Ford, Mercury і Lincoln буде майже повністю оновлено до кінця 2010 року. Щоб не витрачати грошей на створення нових моделей, керівництво компанії вирішило продавати в Північній Америці європейські моделі. Йдеться про шість невеликих і за американськими мірками суперкомпактні європейських моделях Ford, в тому числі седанах і п’ятидверний хетчбек нового покоління Fiesta, новітніх європейських Focus у версіях не тільки седан і універсал, як зараз, але і хетчбек.

Програма, яку оголосив Марк Філдс (Mark Fields), виконавчий віце-президент компанії, називається “Єдиний Ford” і включає в себе конкретні пункти:

– До середини 2009 року запустити в Штатах продаж глобальних моделей компанії сегментів B, C, C / D і легкий комерційний автомобіль;
– Кожна нова модель компанії повинна бути кращою або однією з кращих у відповідному сегменті по паливній економічності;
– До 2009 року планується подвоїти виробництво автомобілів з гібридними установками; до 2011 року подвоїти обсяг виробництва в Північній Америці 4-циліндрових бензинових двигунів;
– Впровадити систему зменшення витрати палива EcoBoost (прямий впорскування палива під тиском) на 6-циліндрових моторах в 2009 році, на 4-циліндрових – у 2010-му;
– Терміново впровадити інші розробки з економії палива: трансмісію з подвійним зчепленням, систему “стоп-старт” для двигуна, електропідсилювач керма;
– Розширити присутність в сегменті кросоверів і зберегти лідерство в сегменті пікапів.

Американський виробник також сказав, що компанія серйозно має намір вдихнути друге життя в вмираючий бренд Mercury. До 2010 року модельний ряд марки повинен повністю оновитися і доповнитись суперкомпакт. Немає жодних сумнівів у тому, що це рішення керівництва Ford Motor Company – абсолютно правильний крок; питання в тому, чи зуміє Ford здійснити всі ці найважливіші зміни до того, як фінансова криза розчавить компанію. Крім падіння продажів і зниження виручки, в даний час компанія витрачає величезні гроші на реструктуризацію, за підсумками якої буде закрито в цілому 16 заводів і звільнено 45 тис. співробітників.

Плани компанії Ford по модельному ряду на 2009 рік:

– Модернізація F-150: нові багаті комплектації і на 7% зниження витрати палива;
– Чотирициліндровий мотор для американських седанів Ford Fusion, Mercury Milan і Lincoln MKZ повинен показати витрата палива краще, ніж аналогічні двигуни у Accord і Camry;
– Гібриди Ford Fusion і Mercury Milan повинні перевершити по економічності гібрид Camry;
– Презентація нового Ford Mustang;
– Презентація нового покоління Ford Taurus з двигуном EcoBoost;
– Висновок нового покоління 7-місцевого кросовера під маркою Lincoln;
– Виведення на північноамериканський ринок європейського багатоцільового автомобіля Ford Transit Connect.

Плани компанії Ford по модельному ряду на 2010 рік:

– Виведення на північноамериканський ринок седана і хетчбека Ford Fiesta;
– Виведення на північноамериканський ринок європейського Ford Focus – седана і хетчбека;
– Презентація нового компактного автомобіля під маркою Mercury;
– Виведення на ринок нового покоління Ford Explorer.

Сама ж назва програми реструктуризації компанії “Єдиний Ford” народилося з бажання менеджерів мати єдину платформу для американських, європейських і автомобілів інших ринків в кожному сегменті. Таким чином, Ford планує скоротити кількість платформ в B-класі з чотирьох до однієї (Fiesta), в С-класі – з трьох до однієї (європейський Focus), в C / D-класі – з трьох до однієї (Mondeo) і в класі легких комерційних автомобілів – з чотирьох до однієї (Transit).

Джерело: autonews.ru