Автолюбителі вибирають агресивні автомобіліЯкщо зовнішній вигляд Toyota Prius здається вам зайво дружелюбним, ви не самотні у своїй думці. Люди дуже часто бачать характерні риси обличчя у своїх машин, а результати недавнього дослідження говорять про те, що більшість людей вважає за краще, щоб їх машина виглядали домінуючими, мужніми і сердитими.

Як повідомляє науково-популярний інтернет-портал LiveScience, нове відкриття вчених з Австрії грунтується на тому факті, що всі ми володіємо схильністю розрізняти людські риси в самих різних предметах – від автомобілів до хмар. Це феномен отримав назву парейдолии – зорова ілюзія фантастичного змісту. Тепер вчені сподіваються зрозуміти, що відбувається в мозку в момент, коли людина бачить обличчя в об’єктах, особою не є. Крім того, відкриття дозволить автовиробникам розробляти більш привабливий дизайн для своєї продукції.

«Коли ми говоримо про інвестиції в розробку нового легкового автомобіля, то мова йде про мільярди, – розповідає Трулс Торстенсен, керівник EFS Consulting Vienna. – Якщо в зовнішньому вигляді автомобіля є якесь упущення, то ви стикаєтеся з серйозними проблемами ».

На сьогодні не існує наукового обгрунтування закономірностей деталей дизайну автомобіля. Як розповів Торстенсен, зараз, приймаючи рішення про те, як виглядатиме новий автомобіль, керівництво грунтується на думці фахівців по стилю і дизайну. Сам Торстенсен хотів би мати у своєму розпорядженні більш надійний інструмент для оцінки стилю автомобіля.

Для цього Торстенсен зібрав групу експертів, в яку увійшла Соня Віндхагер – антрополог з Віденського університету. Вони попросили 20 чоловіків і така ж кількість жінок дати оцінку 38 моделям легкових машин, які побачили світ у період з 2004 по 2006 роки.

Учасники дослідження оцінювали автомобілі за допомогою системи геометричній морфометрії, яка дозволяє давати оцінку характерним рисам за плаваючою шкалою, наприклад від «дитячості» до «дорослості». У число характерних рис, яким було необхідно дати оцінку, увійшли зрілість, підлога, стосунки, емоції і особистість – все ті речі, які людина помічає в людському обличчі при першому погляді.

Після проведення оцінки, учасники відповіли на запитання, яке обличчя вони розгледіли в кожному автомобілі: людське, тварина або особа була відсутня. Якщо учасники бачили у автомобіля особа, то їх просили відзначити на зображенні автомобіля де, за їх думку, знаходяться основні риси обличчя, такі як очі, ніс і рот. І на останньому етапі, учасники відповідали на запитання, сподобався їм автомобіль чи ні. У число автомобілів, що зазнали оцінки не увійшли великі позашляховики, оскільки це могло спотворити результати дослідження.

У переважній більшості випадків люди віддали перевагу автомобілям, які отримали вищу оцінку в «силових» рисах. Такі «потужні» автомобілі, як BMW п’ятої серії відрізняються більш низьким і широким профілем, вузькими або розташованими під кутом фарами і широким повітрозабірником.

Крім цього, оцінюючи такі характерні риси, як «гордовитість», «приємність» і «іспуганни», властиві тому чи іншому автомобілю, учасники в більшості випадків було одностайні. Набагато більше суперечок викликали такі риси, як «вселяє огиду», «екстравертний» і «сумний».

Результати цих досліджень викликали інтерес ще кілька років тому, коли головний дизайнер одного з автопромислових гігантів виявив бажання їх придбати. Однак на той момент Торстенсен і Віндхагер вже задумали глибше дослідження, яке включало в себе відстеження рухів очей і моніторинг мозкової активності.

«Опросники дозволяють отримати дуже обмежену інформацію, – зазначає Віндхагер. – Ми хочемо дістатися до підсвідомого рівня ».

Також група дослідників хоче залучити до роботи людей з племен, що населяють Ефіопію, які незнайомі з моделями сучасних автомобілів, а в наслідку розширити коло дослідження на інші країни світу. Торстенсен відзначає, що багато автомобілебудівники як наприклад Toyota, вже розробляють різні варіанти зовнішнього вигляду автомобіля для різних країн і культур

«Я не думаю, що це сильно змінить вигляд індустрії чи залишить дизайнерів без роботи», – каже Торстенсен, додаючи, що їх дослідження лише ще один крок до більш стандартизованим інструменту дизайну.

джерело: point.ru