1046 кілометрів на одній заправці1046 кілометрів на одній заправці пройшов легковий автомобіль, підготовлений в Ліверморської лабораторії (Lawrence Livermore National Laboratory – LLNL). Досягнення не здалося б нікому примітним, якби не пальне – водень.

Чи може водневий автомобіль пройти на одній заправці не менше, а то й більшу відстань, ніж навіть сучасні дизельні легковики? Тепер ми знаємо відповідь.

В якості випробувального зразка американські інженери взяли гібрид Toyota Prius, правда не серійний, а перероблений раніше для живлення воднем. Такі машини, конвертовані на водневе харчування місцевими компаніями, в енном кількості колесять по Штатах.

Однак, існуючі чисті Prius розташовують балонами для стисненого водню і на одній заправці можуть пройти лише близько 130 кілометрів. Більш радикальні версії таких же перероблених японських машин проїжджають вже 320 кілометрів, але в такому випадку балони займають весь багажник. І все одно результат засмучує любителів «зеленого» транспорту – звичайні бензоелектріческіе Prius проходять куди більшу відстань на одному баку.

Фахівці LLNL пішли по іншому шляху. Вони встановили в багажнику Prius великий оригінальний бак з найпотужнішою теплоізоляцією, в який залили рідкий водень (температура – нижче 250 градусів морозу).

Цей бак настільки добре ізольований, що водень усередині може залишатися без всяких втрат (на випаровування) до шести днів. Але головне – збереженого в ньому палива виявилося достатньо, щоб водородоелектріческій Prius пробіг круглим рахунком 650 миль.

З попередніх «водневих» рекордів варто відзначити пробіг авто GM Sequel (понад 480 кілометрів на одній заправці) і можливості Honda FCX (435-450 кілометрів). Проте в обох випадках мова йде про машини на паливних елементах, у той час як у Prius водень йде в ДВС (як ось у цих товаришів).

І знову-таки, Sequel з FCX розташовують балонами зі стисненим газоподібним воднем. Рідкий ж водень в авто – це велика рідкість. Раніше, до речі, ми розповідали про машину BMW Hydrogen 7, також живиться настільки рідким паливом.

Сальвадор Алсевіш (Salvador Alceves), один з інженерів LLNL, що створили супербак, говорить про впровадження водню на транспорті так: «Ми думаємо, якщо у вас є автомобілі та технології для автомобілів, інфраструктура послідує. Автомобілі – це важка частина ». Тут ми з ним би посперечалися, але це зовсім інша тема.

Так чи інакше, новий рекорд водневого транспорту робить його масове впровадження трохи більш реальним. Цікаво, що, за словами творців нового бака, власник такої машини зможе закачувати в нього і газоподібний стиснений водень – для коротких поїздок. Міцність стінок це дозволить.

Таке паливо вже можна зустріти в ряді країн, і в тих же США, в Каліфорнії, наприклад, станцій по заправці стисненим H2 не так уже й мало. Ну а для дальніх кидків в той же самий бак можна залити рідкий водень. І такі заправки потроху також з’являються в США і Європі.

Величезний «термос» для водню, створений у LLNL, має настільки високим запасом удароміцності і настільки товстими стінками, що не повинен вибухнути ні при зіткненні, ні при загорянні авто, стверджують розробники конструкції. За оцінкою авторів проекту, такі криогенні баки ми зможемо побачити на дорогах десь у 2012-му.

джерело: membrana.ru